Friday, August 1, 2008

Livin' In America - Part I

Hi! How are you?

Tämä on eittämättä ensimmäinen ja yleisin fraasi johon täällä Yhdysvalloissa törmää. Toisin sanoen, pääsimme perille ja jotain olemme jo kerinneet tekemäänkin, jatka lukemista niin Sehvi-täti kertoo (suomeksi!).

Lähdimme siis keskiviikkona iltapäivällä Suomen aikaa. Sehvi oli ensimmäistä kertaa lentokoneessa (no anteex jos oon köyhä ja silleen!) ja täytyy sanoa että ei se mitenkään hauskaa tai edes miellyttävää ollut, korkeintaan siedettävää. Eri asia jos oltaisiin ykkösluokan matkustajia, voisin kuvitella... x) Anyways, Helsingistä lensimme Reykjavikin lähellä olevalle Keflavikin kentälle, jossa vaihdoimme konetta ja jatkoimme matkaa. Välillä uskalsin tirkistellä ikkunoistakin (vain silloin kun kone ei ollut nousussa, laskussa tai turbulenssissa!) ja varsinkin Grönlanti ylhäältä päin oli aika kivan näköinen. Maria varsinkin liimautui maanisena ikkunoihin kun mentiin jäätiköiden/vuorien/karun maan yli. x) (Eli aina kun ei oltu meren päällä.)

Lentokentällä oltiin ihan w00t w00t ollaan Yhdysvalloissa, ja saimme tulotarkastuksen yhteydessä heti varoituksen että hostellimme sijaitsee jotenkin huonolla alueella... Lupaavaa. -_- Matkatavaroitamme oltiin käsitelty erityisellä innokkuudella, sillä kaikilla oli jotain (joillain vähän enemmän) mennyt hajalle matkan aikana. Heti kun olimme saaneet kamamme, alkoi mieletön kännykällä räplääminen, ja minun ja Kiiran kännykät toimivat myös täällä Ameerikan mantereella. (Vaikka Kiiran kännykkä onkin muuten ihan raato... x3) Alunperin tarkoituksena oli tulla julkisilla kulkuneuvoilla hostellillemme, mutta siinä vaiheessa olimme olleet miltei 24h pystyssä ja päätimme turvautua taksiin. BTW, ulkona oli kuuma. Ei silleen porottavan kuuma vaan silleen lehmän henkäys kuuma. Muistaakseni +32 astetta, jiihaa. -_-; Maria saikin myöhemmin maksaa tästä lämmöstä, mutta Maria nyt onkin Queen of the Ice et silleen. x)

Hostellimme paljastui tosi mukavaksi. Tämä on tehty johonkin viktoriaaniseen kartanoon tjsp, ja on sen näköinen, eli Sehvin mieleen. Katoissa - jopa vessassa!! - on kristallikruunut ja huoneet on nimetty kuninkaiden mukaan. Meillä on muuten kuningas Kristian. Pahaenteilevää. -_-;; Noei, meille alkaa kyllä valjeta ettei tämä ihan parasta neighbourhoodia ole, ja varsinkin minulla on jotenkin vaikeuksia totuttautua ajatukseen että kuulun ihonvärini kanssa etniseen vähemmistöön! Mutta tosiaan, meille on valjenn--

odottakaas hetki, Kiira veti just alastomaksi tuossa vieressä XD

-- niin, siis meille on valjennut että kukaan vähänkin varakas ihminen ei täälläpäin käytä mitään julkisia kulkuneuvoja, ja jos on pakko käyttää niin vain sellaisia jotka menevät suoraan ("I'm really sorry but you can't get there with a bus, you'll have to transfer buses...") eikä missään tapauksessa sellaisia matkoja joissa menisi esim. tunti. Ymmärtääkseni kuitenkin esim. Helsingissäkin saa välillä matkustaa paikasta A paikkaan B yli tunnin bussissa, ja sitä voi joutua vaihtamaan aika useinkin. Mutjoo, nää nyt on muutenkin vähän kahjoja nää jenkit. x)

Ensimmäisenä päivänä ei tosiaan muuta tehty kuin haettu lähin "ruokakauppa", taisiis se mikä olisi meille lähikauppa on näille apteekki, kemikalio ja pakaste/säilykeruokaputiikki. Noei, sai sieltä myös maitoa. (Joka on pakattu MUOVIpaketteihin.) Ja vastapäätä on Starbucks lolololol.

Torstaina, eli day 2, kävimme tutkiskelemassa vähän enemmän naapurustoa, ja löysimme OIKEAN ruokakaupan. Kooltaan se vastaa ehkä meidän Citymarketteja (eli iso) mutta sieltä sai myös tuoreita hedelmiä ja muuta sellaista mikä nyt oleellisesti kuuluu ruokakauppaan. Leivontahyllyltä löysimme pikkuleipien koristeluun tarkoitettua syötävää glitteriä, jota täytyy varmaan ostaa mukaan ja tehdä hapokkaita keksejä. x) Löysimme myös Sally's Beautyn josta Maria osti 3$ 300 pinniä ja Kiira osti matkaföönin. Niin, koska näillä on sähkö ihan älyttömästi, eli pistoke on ihan outo ja verkkovirta on joku 110 kun meillä se on 220, eli kaikki toimii (adapterilla) mutta tooooosiiii hitaaaastiiii... Eli esim. fööni on kovimmillaankin silleen tuulenvire. -_-; Mutta Sally'siin palatakseni, ostimme sieltä myös suklaalta tuoksuvaa rusketusainetta. Ehanaa. x)

Sehvi löysi myös GameStopin, jossa oli aika naurettavan hyvä palvelu ("joo jos et tykkää täst pelist tai pääset sen läpi 7 päivässä, voit palauttaa sen ja saat rahas takaisin ") ja kävimme myös jossain halvemmassa vaatekaupassa. Ja Sehvi osti itselleen niin ihqt mustat himekengät! On se hyvä että dollarin kurssi on niin alhainen... Kävimme myös Kentucky Fried Chickenissä syömässä, ja soitimme American Dreamsin Maggielle. Heidän kanssa sovittiin että mentäisiin päivälliselle, joten lähdimme kotiin valmistautumaan. ("omggg mitä mä laitan päälleeee!")

Tapasimme illalla siis Maggien (joka on niin kiva ja niiiiin nätti ; O ; ), hänen poikaystävänsä Colen(?), paikallisen paraparaajan Justinin, sekä muita jenkkiläisiä paraparaajia kuten Will (en muista nikkiä), Ali (Alicorn), Dominique (D-tan) ja Heather (teacher vissiin PPStagella). He olivat kaikki tosi mukavia ja ihan kikseissään että me ollaan jostain Suomesta asti tultu tänne. x) Ruoka oli hyvää ja silleen, ja päivällisen jälkeen käytiin vielä katsomassa heidän hotellihuonettaan. (Joka oli kiva. Aika paljon kivempi kuin meidän hostellihuone natisevine lattioineen...)

Matkalla hotellille eksyimme tosiaan Mall of Americaan, jonne minä ja Kiira eksymme myöhemmin uudestaan. Kippaamme Marian siksi aikaa Ikeaan syömään lihapullia kun minä ja Kiira seikkaillaan Yhdysvaltojen suurimmassa ostoskeskuksessa. x)

Anyways, paluumatka oli vähän seikkailua sekin, koska emme oikein löytäneet oikeaa bussipysäkkiä ja sillen, joten tulimme... taksilla. x) Mikä oli oikein sopivaa!

Parasimme muuten lentokoneessakin, ja aiheutimme sillä hilpeyttä muissa matkustajissa. Tänä aamuna parasimme myös, ihan ulkona tosin ja ohjelmaamme, ja nyt aletaan pikkuhiljaa valmistatua KakkoiConiin. Tänä iltana tiedossa Eurobeat-bileet, joissa.... paraparataan!!

Maggie muuten kertoi että heillä oli tarkoituksena hommata paikalle Domino ja Go 2, mutta nämä eivät olleetkaan päässeet koska heillä ei ollut tarpeeksi aikaa valmistautua. Mikä on sinänsä ihan hyvä, koska Maria olisi kidnapannut Go 2:n poijjaat itselleen ja karannut Islantiin. x)

Nyt on minun vuoro käydä suihkussa joten tämä tältä erää, stay tuned for moar jenkkimatkailua feat. Kiira, Maria & Sefie of Finn-pear-ah-noids!